Door Vriendschap Sterker viert haar vijftigjarig jubileum

Door Vriendschap Sterker viert haar vijftigjarig jubileum

22 april 2021 Uit Door Nieuws Online Magazine

Communicatiebureau voor een betere wereld BBK/Door Vriendschap Sterker viert haar vijftigjarig jubileum met een frisse start. Zo heeft het bureau een nieuw impactmodel, eigen podcast, een verse B Corp hercertificering en bovenal een jong en enthousiast team. Een nieuwe huisstijl maakt het feest compleet: de neushoorn vliegt eruit, de bij erin. Maar de karakteristieke naam ‘Door Vriendschap Sterker’ blijft.

Samenwerking
De bij in het nieuwe logo staat symbool voor samenwerking. Een kenmerk dat ontbrak bij de solistische neushoorn uit het oude logo. Partners Liset van Doorn en Marc den Hertog hechten aan deze symboliek: “Alles wat leeft, groeit en ademt op onze planeet is onderdeel van één prachtig en complex ecosysteem. De verandering die nu nodig is om de aarde leefbaar te houden, vraagt een diep besef van deze samenhang. Daarom benaderen wij uitdagingen altijd holistisch. En werken we samen met opdrachtgevers, stakeholders en andere partijen.”

Rijkswaterstaat
Een mooi voorbeeld van zo’n samenwerking is de recente bundeling van krachten met de bureaus DDK (what’s in a name…), Public Cinema, en het Bureau voor Overheidscommunicatie. Een samenwerkingsverband dat het mantelcontract Communicatieadvies en -uitvoering bij Rijkswaterstaat binnenhaalde. Over impact voor een betere wereld gesproken, want op dat vlak liggen bij Rijkswaterstaat veel kansen.

Tegen apartheid. Voor inclusie
BBK/Door Vriendschap Sterker was duurzaam lang voordat dat hip was. Dat begon vijftig jaar geleden vooral op sociaal-maatschappelijk vlak. Zo werkte het bureau jarenlang voor de vakbond. Meer recent maakte het bureau campagnes om eenzaamheid aan te pakken en te strijden voor meer inclusie en toegankelijkheid.

B Corp
Door de jaren heen bleef maatschappelijke betrokkenheid en duurzaamheid het fundament van het bureau. In 2015 werd het als een van de eerste communicatiebureaus een B Corp. En ontwikkelde het bureau een eigen impactmodel. Zo wordt het duurzame fundament alleen maar steviger. Het bureau legt elke potentiële opdracht langs de lat van de Sustainable Development Goals.

Toekomstige generaties
Naast haar werk voor opdrachtgevers wil BBK/Door Vriendschap Sterker ook rechtstreeks impact maken voor een betere wereld. Dat doet het bureau met tal van eigen projecten. Zo lanceerde ze onlangs een eigen podcast, de ‘Maak de wereld niet kapodcast’. Al deze eigen projecten samen met alle mooie projecten van opdrachtgevers geven het team en partners Van Doorn en Den Hertog elke dag weer nieuwe energie om nóg 50 jaar door te gaan.

nieuws online